6. detsember 2007

suve soojus


Selle , 2007 aasta kevadel hakkasin mõõtma oma talus kogunevat soojust , aktiivseta temperatuuride summat , nende päevade temperatuuri keskmist , millal ööpäevane keskmine õhutemperatuur oli üle 10 kraadi C.
Alustasin 10. mail ja kuni 2. oktoobrini. Mõõtis kaks andurit ja need paiknesid mu maja juures. Viinamäele ei saanud andureid paigaldada, kuna vastuvõttev seade püüdis signaali vaid kuni 25 meetrini. Temperatuuri mõõdeti iga 5 minuti järel ning sügiseks oli mul 37000 realine exeli tabel.
Nüüd on siis iva välja sõelutud.
Ja ma sain aktiivsete temperatuuride summaks 2295 ja see on küllalt tähelepanu vääriv suurus. Sellisest soojuse hulgast peaks viinamarjale kasvamiseks ja valmimiseks aitama küll.
Kindlasti ei pretendeeri see suurus suurele täpsusele . Kuid kindlasti oleks see number tüki suurem , kui ma oleks seda mõõtnud lõunakallakuga mäel , kus mul viinamarjad kasvavad .
Aparaat on mingi prantslaste tehnoloogia La Grosse , Hiinas tehtud muidugi , saadaval Tevalos.

Kommentaare ei ole: