25. mai 2008

kastmine ja külm

Ma olen vähake asja uurinud ja tellisin ka endale ära POWER NET vihmutid. Tartu juures on firma Water Boys System OÜ. Pealik on Rando Värnik , kes on ka samal ajal ka Maaülikoolis ja üks marjakasvatajate eestvedaja Eestis.
http://www.wbs.ee/vaikevihmutid.html
Seal on ka minu tellitud mudel näha.
Külma eest kaitsmiseks peab vihmuti andma hästi peeneid veepiisku ja nii pidi ära kaitsma kuni -7 kraadi kahjustused. Muidugi on eelduseks mingi veekogu olemasolu. Ja Saaremaal on sellega vist nagu nigelad lood.
Trassi toru on juba paigas ja päris tavaline Metabo kastmispump on tiigi kaldal. Need liitrid ja bar-id peaks nagu sobima . 10 vihmutit katab minu praeguse istandiku ära.
Praegu nagu ei luba enam öökülmi aga iial ei või teada. See külm võib ka siis veel tulla , kui viinamari õitseb.
Kui kohal on ja asi töötab , annan teada.

1 kommentaar:

Jaan ütles ...

Olen märganud, et kord kõvaks tõmbunud viinapuuleht sageli enam ellu ei ärkagi. Sellisel juhul pole vihmutamisest kasu. Meie tavaliste viljapuude õied taluvad paar miinuskraadi ja sel juhul on vihmutamine omal kohal. Seni kui vesi jäätub, ei lange temperatuur alla 0. Räpinas oli öökülm 15. mai hommikul. Avamaal külmus osa võrseid. Lehestik taastub, kuid saak jääb väiksem.